رئیس جمهور مکزیک: با ترامپ درباره دیوار مرزی گفت وگو نمی کنم

به گزارش مجله بوشهری ها، رئیس جمهور مکزیک اعلام نموده که بابت ساخت دیوار مرزی ،با دونالد ترامپ دیدار نخواهد کرد و این مسئله مرتبط با امور داخلی آمریکاست.

رئیس جمهور مکزیک: با ترامپ درباره دیوار مرزی گفت وگو نمی کنم

به گزارش فارس، رئیس جمهور مکزیک بعد از ظهر چهارشنبه گفت که درباره ساخت دیوار مرزی بین دو کشور آمریکا و مکزیک، با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هیچ گفت وگویی نخواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک اعلام نموده که موضوع دیوار مرزی، بحثی سیاسی داخل آمریکاست و به همین دلیل با ترامپ در این زمینه گفت وگو نخواهد کرد.

این در حالی است که مقام های آمریکا برای ساخت این دیوار در مرزهای جنوبی 5.7 میلیارد دلار تقاضا نموده اند.

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا روز گذشته به شبکه خبری سی. بی. اس نیوز گفت که ترامپ در پی گزینه ای اعلام شرایط اضطراری در کشور برای سرمایه گذاری جهت ساخت دیوار مرزی با مکزیک است.

دونالد ترامپ بامداد چهارشنبه در نطق تلویزیونی خطاب به مردم این کشور به صحبت درباره بحران امنیتی و انسانی رو به گسترش و هزینه های انسانی و اقتصادی ناشی از افزایش مهاجرت غیرقانونی به آمریکا سخن گفت.

رئیس جمهور آمریکا در این نطق به تشریح و تکرار مواضع دولت خود درباره لزوم مقابله با مهاجرت غیرقانونی، قاچاقچیان مواد مخدر و انسان و ایجاد دیوار و حصار مرزی در مرز مکزیک پرداخت.

ترامپ گفت: در صورت عدم ساخت دیوار مرزی تعداد آمریکایی هایی که سال جاری به خاطر مواد مخدر کشته خواهند شد از تعداد کشته شده های کل جنگ ویتنام بیشتر خواهد شد. هر هفته، 300 نفر از شهروندان ما فقط به خاطر هروئین کشته می شوند و 90 درصد از این مواد مخدر به وسیله مرز جنوبی (مرز مکزیک) وارد کشور می گردد.

به نوشته اسپوتنیک، دموکرات های آمریکا بر این باورند که هزینه بیش از 5 میلیارد دلار برای ساخت این دیوار، هدر دادن پول های اقتصادیات دهندگان آمریکایی خواهد بود.

این در حالی است که دولت مکزیک بارها اعلام نموده برای ساخت این دیوار هزینه ای نخواهد کرد. ساخت دیوار مرزی برای جلوگیری از مهاجرت پناهجویان به آمریکا از مرزهای جنوبی در نظر گرفته شده و از جمله شعارهای انتخاباتی ترامپ در سال 2016 بود.

منبع: انتخاب
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 472

به "رئیس جمهور مکزیک: با ترامپ درباره دیوار مرزی گفت وگو نمی کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور مکزیک: با ترامپ درباره دیوار مرزی گفت وگو نمی کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید