خلیلزاد: برای برقراری آتش بس در فرایند مذاکرات بین الافغانی تلاش می کنیم

به گزارش مجله بوشهری ها، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت که این کشور برای برقراری آتش بس در فرایند مذاکرات دولت افغانستان و طالبان تلاش می کند.

خلیلزاد: برای برقراری آتش بس در فرایند مذاکرات بین الافغانی تلاش می کنیم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با استقبال از توافق تیم های مذاکره کننده افغانستان و طالبان بر سر اصول کارشیوه مذاکرات گفت: اکنون مردم افغانستان خواستار پیشرفت سریع در جهت یک نقشه راه سیاسی و آتش بس هستند، ما خواسته آنها را می دانیم و از آن حمایت می کنیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: درحالی که مذاکرات برای یک نقشه راه سیاسی و آتش بس دائمی آغاز شده ما با تمام طرف ها برای کاهش جدی خشونت ها و حتی آتش بس در طی مذاکرات کار خواهیم کرد.

نماینده ویژه ترامپ برای افغانستان در حالی از تلاش برای برقراری آتش بس در طی مذاکرات می گوید که پیش از این صریحاً به پی بی اس گفته بود: فکر نمی کنم طالبان پیش از رسیدن به یک توافق سیاسی برقراری آتش بس دائمی و فراگیر را بپذیرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

از سوی نیز باسیاست خارجی دولت بایدن درباره افغانستان هنوز مشخص نیست اما برخی کارشناسان بر این باورند که نگاه رئیس جمهور جدید در رابطه با صلح افغانستان متفاوت است و احتمال آن وجود دارد که در چند ماه نخست ریاست جمهوری آمریکا، فرایند صلح طالبان و دولت کابل در سیاست بایدن به حالت تعلیق درآید تا دیدگاه وی در این باره مشخص شود.

از سوی دیگر نیز برخی کارشناسان می گویند خلیلزاد نقشی در دولت بایدن نخواهد داشت زیرا هم حزبی ترامپ است و نقش برجسته ای در حزب جمهوری خواه آمریکا دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1293

به "خلیلزاد: برای برقراری آتش بس در فرایند مذاکرات بین الافغانی تلاش می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیلزاد: برای برقراری آتش بس در فرایند مذاکرات بین الافغانی تلاش می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید