خبرنگاران کوتاهی مدیران قزوین در جذب تسهیلات کرونا قابل بخشش نیست

به گزارش مجله بوشهری ها، قزوین - خبرنگاران - نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط مالی کنونی و تعطیلی و خسارت تعداد زیادی از مشاغل و کسب و کارها، کوتاهی و قصور مدیران بانکی یا دستگاه های اجرایی استان در جذب تسهیلات کرونا قابل بخشش نیست.

خبرنگاران کوتاهی مدیران قزوین در جذب تسهیلات کرونا قابل بخشش نیست

رجب رحمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: 731 میلیارد تومان تسهیلات کرونا به استان قزوین تخصیص یافته که تا به امروز 239 میلیارد پرونده به بانک معرفی شده و 93 ملیارد تومان جذب شده است.

وی افزود: اگر مدیران دستگاه ها یا مسوولان بانکی در جذب این اعتبارات کوتاهی نموده باشند قابل بخشش نیست و باید با آنها برخورد گردد.

این نماینده گفت: استان قزوین چهارمین یا پنجمین استان در پرداخت مالیات است و باید ضمن جذب کامل این تسهیلات، تخصیص اعتبارات بیشتر برای استان درخواست گردد.

رحمانی اضافه نمود: هم اینک در شهرستان تاکستان 61 واحد تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل هستند و اگر سستی یا قصوری در پرداخت این تسهیلات از جانب بانک اجرا شده باشد باید برخورد گردد.

نماینده شهرستان تاکستان با اشاره به سفر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به استان قزوین، گفت: ایشان در این سفر برای حل مسائل خرید کشمش شهرستان قول مساعد داده اند و امیدواریم هرچه سریعتر شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

وی افزود: در این راستا 200 میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از باغداران انگور در سطح کشور گذاشته شده و نمایندگان استان های انگور خیز پیگیر آن هستند.

رحمانی با اشاره به بسته شدن بودجه دستگاه های دولتی در شهریورماه، اضافه نمود: در این یک ماه از مدیران دستگاه های اجرایی استان و شهرستان درخواست داریم به صورت مستمر با وزارتخانه های متبوع در ارتباط باشد تا احتیاجهای استان در لایحه بودجه دیده گردد.

این نماینده با بیان اینکه دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی مجلس حق نظارت بر همه بودجه های دولتی را در تمامی دستگاه ها دارد، اضافه نمود: انتظار داریم دست مدیران در مسایل رسیدگی به بودجه به هیچ وجه بسته نگردد و جابه جایی اعتبار بر اصل سوء نیت قلمداد نگردد.

وی با اشاره به ضرورت تنقیح قوانین، اضافه نمود: 12 هزار و 560 قانون از سال 1324 در مجلس تصویب شده است که پیشنهاد حذف 2 هزار و 500 مورد آنها را داده ایم چون آنقدر قوانین ضد و نقیض داریم که اصلاح آنها به کوشش شبانه روزی احتیاج دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1134

به "خبرنگاران کوتاهی مدیران قزوین در جذب تسهیلات کرونا قابل بخشش نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کوتاهی مدیران قزوین در جذب تسهیلات کرونا قابل بخشش نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید