خبرنگاران فعالیت 6743 تیم امدادی در 13 رسته عملیاتی در سطح کشور

به گزارش مجله بوشهری ها، تهران - خبرنگاران - رئیس جمعیت هلال احمر احمر از فعالیت 160 تیم واکنش سریع و 6 هزار و 743 تیم عملیاتی پنج نفره در 13 رسته عملیاتی در سطح کشور برای امدادرسانی به آسیب دیدگان انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت، خبر داد.

خبرنگاران فعالیت 6743 تیم امدادی در 13 رسته عملیاتی در سطح کشور

کریم همتی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که میزان آمادگی امدادی و عملیاتی سازمان امداد و نجات و استان های سراسر کشور برای پاسخگویی فوری به انواع حوادث احتمالی چه مقدار است، افزود: جمعیت هلال احمر به منظور افزایش آمادگی امدادی، سرعت در پاسخگویی حوادث و امدادرسانی به آسیب دیدگان و مصدومان سوانح طی سنوات گذشته سعی کرده در جهت تقویت و ارتقای سیستم های امداد و نجات گام های موثر و برنامه ریزی منسجمی داشته باشد.

وی توضیح داد: به همین دلیل با ایجاد تیم های واکنش سریع در سطح ستاد جمعیت، مراکز استانی و شعب و ایجاد ساختار سازمانی مناسب، تجهیز و ارتقای کیفی امکانات مرتبط خدمات تخصصی و ارتقای سطح دانشی و مهارتی تیم های واکنش سریع گام بردارد.

رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: در راستای ارائه خدمات امداد و نجات تخصصی به آسیب دیدگان احتمالی و متاثرین از انواع حوادث و سوانح در کشور 49 هزار و 520 نفر امدادگر در هفت درجه و سطح درجه بندی و بکارگیری شده اند.

وی از بکارگیری بیش از سه هزار و 850 دستگاه خودروی امدادی و عملیاتی در کشور و بهره مندی از 24 فروند بالگرد امدادی با قابلیت نجات مصدومین و پشتیبانی امدادی در عملیات های بزرگ امداد و نجات خبر داد و گفت: هم اکنون 561 پایگاه امداد و نجات هلال احمر به صورت شبانه روزی در سطح کشور فعالیت دارند.

همتی آموزش 70 قلاده سگ های زنده یاب، تقویت و توسعه انبارهای امدادی کشور، بالابردن امکانات لجستیکی و خودرویی، تقویت و افزایش پایداری سیستم های ارتباط رادیویی در نقاط حادثه خیز، فعالیت و نظارت شبانه روزی 32 مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) را گواه بر افزایش آمادگی عملیاتی حوزه امداد و نجات کشور در ارائه خدمات متنوع امداد و نجات به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح مطرح کرد.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

این اهداف عبارت از کوشش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

جمعیت هلال احمر اکنون در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.

همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشرمحبت آمیز جمهوری اسلامی ایران نیز با موضوع جمعیت هلال احمر فعالیت می کند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیش از 90 سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تأسیس خود تا به حال در جهت اهداف انسان محبت آمیز و اصول هفت گانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1075

به "خبرنگاران فعالیت 6743 تیم امدادی در 13 رسته عملیاتی در سطح کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فعالیت 6743 تیم امدادی در 13 رسته عملیاتی در سطح کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید