خبرنگاران ضرورت مدیریت مصرف برق با افزایش گرمای هوا

به گزارش مجله بوشهری ها، تهران - خبرنگاران - فرایند افزایشی دمای هوا در گرمترین ماه سال نشان از آن دارد روزانه دماسنج سیر صعودی یافته و لازم است نسبت به مصرف برق مدیریت جدی اجرا گردد تا همه مردم بتوانند این دوره گرمایشی را براحتی پشت سرگذارند.

خبرنگاران ضرورت مدیریت مصرف برق با افزایش گرمای هوا

نگاهی به فرایند مصرف برق در کشور نیز حاکی از آن است که از هفته گذشته تا به امروز پیک مصرف برق چندین بار از 58 هزار مگاوات عبور نموده و حتی روز شنبه چهارم مرداد نسبت به پنجم و ششم مرداد دمای پایین تری داشت، پیک مصرف برق به 58 هزار و 162 مگاوات رسید.

آنالیز نقشه های هواشناسی نشانگر آن است که در هفته جاری، دمای هوا فرایندی صعودی دارد بطوری که در بعضی نقاط دما از 50 درجه نیز بالاتر خواهد رفت که همین موضوع احتمال افزایشی شدن مصرف برق را بیشتر و در کنار آن ضرورت توجه به راهکارهای مدیریت مصرف برق را بیش از پیش نشان می دهد.

نگاهی به نقشه های هواشناسی نشانگر آن است که روز یکشنبه پنجم مرداد، میانگین دمای هوا در کل کشور به 37.68 رسید.

ضمن اینکه امروز (دوشنبه) دمای هوا در کشور به 38.03 افزایش خواهد یافت و بعضی مناطق کشور به ویژه مناطق جنوبی، گرمایی تا بیش از 50 درجه را نیز تجربه خواهند کرد. روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری نیز میانگین دمای کشور از 37.09 پایین تر نخواهد آمد.

مجموع این ارقام بیانگر آن است که در هفته جاری استفاده از وسایل سرمایشی بازهم بیشتر خواهد شد که همین امر مصرف برق را افزایش خواهد داد.

فرایندی که با توجه به گرمای پیش رو و احتمال تداوم آن، می تواند مصرف را از توان تولیدی نیروگاه ها بیشتر نموده و خطرات احتمالی در شبکه را افزایش دهد.

خاطرنشان می سازد، اکنون در این شرایط هرکدام از مشترکان برق می توانند با بکاربستن راهکارهای ساده ای چون تنظیم درجه کولرهای گازی روی عدد 24 و استفاده از دور کند کولرهای آبی، در پایدار نگه داشتن شبکه برق وجلوگیری از مسائل احتمالی در شبکه سهم بسزایی داشته باشند.

علاوه بر این اجرای این راهکارها می توانند در کاهش مصرف برق و پایین آمدن مبلغ قبض پرداختی خود نیز کاهش محسوسی را مشاهده نمایند.

استفاده نکردن از وسایل برقی پر مصرف مانند اتو، لباسشویی، جارو برقی و... در ساعت های گرم روز (13 تا 17)نیز می تواند در رسیدن به اهداف مذکور، یاری شایانی می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1077

به "خبرنگاران ضرورت مدیریت مصرف برق با افزایش گرمای هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ضرورت مدیریت مصرف برق با افزایش گرمای هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید