خبرنگاران دوره آموزشی مقاوم سازی نمای ساختمان در برابر زلزله در مشهد برگزار گردید

به گزارش مجله بوشهری ها، مشهد- خبرنگاران- دفتر منطقه شمال شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی دوره آموزشی تخصصی به منظور نظارت بر طراحی و اجرای نماهای ساختمانی، دیوارها و اجزای غیرسازه ای برای مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله را برگزار کرد.

خبرنگاران دوره آموزشی مقاوم سازی نمای ساختمان در برابر زلزله در مشهد برگزار گردید

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

رییس دفتر منطقه ای شمال شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی روز پنجشنبه در حاشیه این کارگاه در جمع خبرنگاران گفت: کارگاه آموزشی تخصصی نظارت و اجرای وال پستها، طراحی و اجرای نماهای ساختمانی، دیوارها و اجزای غیرسازه ای بر اساس پیوست ششم آیین نامه 2800 زلزله هشتم تا دهم مهرماه جاری به مدت سه روز در مشهد برگزار گردید.

محمدرضا مهردوست اضافه نمود: در این کارگاه سه روزه 100 نفر از مهندسان ساختمان خراسان رضوی در دو بخش تئوری و کارگاه عملی حضور یافتند و آموزشهای لازم برای افزایش مقاومت نماهای ساختمان در برابر زلزله را فراگرفتند.

وی اضافه نمود: پس از وقوع زمین لرزه در کرمانشاه و فروریختن دیوارهای پیرامونی و نمای ساختمان در این زلزله نه چندان قوی و ویرانگر، ماموریت تهیه شیوه نامه و ضوابط اجرای دیوارهای پیرامونی و نمای ساختمان به عهده مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی واگذار و در سال 1398 رعایت این دستورالعمل برای همه ساختمانها اجباری شد.

رییس دفتر منطقه ای شمال شرق مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی گفت: در این دوره آموزشی نادر خواجه عطاری عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی و یکی از ارکان تهیه شیوه نامه مزبور به عنوان مدرس دوره و دکتر آجرلو، عضو هیات تحریریه کتابچه روابط لرزه ای مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی به عنوان مدرس کارگاه عملی حضور داشتند و به سوالات مهندسان از جمله وظایف ناظر در نظارت بر اجرای وال پست و نبشی شی، پیامدهای حقوقی عدم اجرای وال پست، استفاده از پروفیل در اجرای وال پست پاسخ دادند.

مهردوست اضافه نمود: کارگاه عملی این دوره آموزشی با مشارکت سازمان فنی و حرفه ای خراسان رضوی برگزار و به شرکت کنندگان گواهینامه مشترک از سوی دفتر منطقه ای شمال شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و اداره کل فنی و حرفه ای خراسان رضوی داده شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1139

به "خبرنگاران دوره آموزشی مقاوم سازی نمای ساختمان در برابر زلزله در مشهد برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دوره آموزشی مقاوم سازی نمای ساختمان در برابر زلزله در مشهد برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید