خبرنگاران تداوم سرکوب و بازداشت معترضان در آمریکا

به گزارش مجله بوشهری ها، تهران- خبرنگاران- اعتراض مردم آمریکا علیه سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور روز یکشنبه نیز در شهرهای مختلف ادامه داشته و پلیس ضمن درگیری با معترضان، شماری از آنان را بازداشت کرده است.

خبرنگاران تداوم سرکوب و بازداشت معترضان در آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان در شهر آستین ایالت تگزاس علیه اقدام ترامپ برای افزایش شمار نیروهای امنیتی در شهرهای مهم تظاهرات کردند و اعتراضاتی در شهرهای لوئیس ویل در ایالت کنتاکی، نیویورک، اوماها در نبراسکا، ریچموند در ویرجینیا و شهرهای لس آنجلس و اوکلند در ایالت کالیفرنیا نیز برگزار شد.

دور اخیر اعتراض ها در آمریکا از دو ماه پیش و پس از قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست توسط پلیس این کشور شروع شد.

اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس در هفته های اخیر همچنان به قوت خود باقی است و ترامپ تلاش می کند تا با اعزام نیروهای امنیتی فدرال به برخی شهرها معترضان را سرکوب کند. البته وی گفته که این نیروها برای مقابله با خشونت ها در شهرهای ناامنی همچون شیکاگو و پورتلند اعزام می شوند.

این در حالی است که تلاش وی برای اعزام این نیروها با مخالفت شدید شهرداران که اغلب آنها دموکرات هستند، روبرو شده است.

همزمان با مخالفت شهرداران، اعتراض های مردمی علیه تصمیم ترامپ نیز شدت گرفته است.

پلیس گفت که در جریان تظاهرات شنبه شب یک نفر بر اثر تیراندازی در شهر آستین کشته شد و فرد ضارب هم اکنون در بازداشت پلیس است.

پلیس شهر سیاتل در ایالت واشنگتن نیز 45 معترض را دستگیر کرد. کارمن بست رئیس پلیس سیاتل معترضان را شورشی نامید و گفت که آنها هیچ اعتنایی به امنیت جامعه، افسران، کسب و کارها ندارند.

پلیس و نیروهای امنیتی فدرال در شهر پورتلند ایالت اورگون نیز با معترضان درگیر شده و با توسل به زور و استفاده از گاز اشک آور معترضان را متفرق کردند.

اعتراض ها در این شهر به طور مسالمت آمیز شروع شد و اما پلیس و نیروهای امنیتی با حمله به معترضان آنها را متفرق کرند.

یکی از شاهدان به خبرگزاری فرانسه گفت که پلیس دو معترض را در این شهر بازداشت کرده است.

پورتلند در کانون سیاست جنجالی ترامپ برای اعزام نیروهای امنیتی فدرال به این شهر قرار گرفته است.

به گزارش رسانه های محلی، ماموران فدرال در هفته های گذشته در سراسر شهر با خودروهایی که هیچ نشانی از نهادهای امنیتی روی آنها نیست، به گشتزنی روی آورده و برخی معترضان را بدون هیچ دلیل مشخصی با خود برده اند.

دادستان کل وزارت دادگستری آمریکا پنجشنبه گذشته گفت که تحقیقات در مورد سرکوب معترضان توسط نیروهای فدرال شروع شده است اما یک قاضی فدرال روز جمعه اقدام دولت ایالتی اورگون برای جلوگیری از بازداشت معترضان توسط نیروهای فدرال را رد کرد.

پلیس اف.بی.آی نیز با حمایت از اقدامات سرکوبگرانه علیه معترضان پورتلند گفت که نیروهای فدرال فقط با افرادی که مرتکب خشونت و آسیب رساندن به اموال فدرال می شوند، برخورد می کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1074

به "خبرنگاران تداوم سرکوب و بازداشت معترضان در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تداوم سرکوب و بازداشت معترضان در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید