خبرنگاران اتحادیه اروپا، ترکیه را تهدید به تحریم کرد

به گزارش مجله بوشهری ها، تهران- خبرنگاران- اتحادیه اروپا به آنکارا هشدار داد که ادامه حفاری دریایی ترکیه در منطقه مورد ادعای قبرس، تحریم این کشور را بدنبال خواهد داشت.

خبرنگاران اتحادیه اروپا، ترکیه را تهدید به تحریم کرد

خبرگزاری دویچه وله روز جمعه گزارش داد: ترکیه دومین کشتی خود به منظور اکتشاف نفت و گاز طبیعی روانه آب های همسایگی با قبرس کرده است. نیکوزیا ادعا می کند که عملیات این کشتی به حدود دریایی قبرس تجاوز کرده است.

رهبران اتحادیه اروپا در خاتمه نشست شب گذشته در بروکسل به ترکیه هشدار دادند: در صورت ادامه حفاری دریایی در منطقه مورد ادعای قبرس، آنکارا از سوی اتحادیه اروپا تحریم خواهد شد.

در بیانیه خاتمهی نشست رهبران اتحادیه اروپا آمده است: اقدام ترکیه برای حفاری دریایی در نزدیکی جزیره قبرس غیر قابل قبول و ما به آنکارا هشدار می دهیم که ادامه این روند اقدامات تنبیهی و تحریمی اتحادیه را در پی خواهد داشت.

این در حالیست که پیشتر (21 خرداد 1398) وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت: عملیات اکتشاف گاز توسط کشتی حفاری فاتح کشورمان در مدیترانه شرقی ادامه خواهد داشت.

فاتح دونمز، وزیر انرژی و منابع طبیعی این کشور در واکنش به اقدامات قبرس در منطقه مدیترانه شرقی، گفت: عملیات اکتشاف توسط کشتی حفاری فاتح ترکیه در مدیترانه شرقی ادامه خواهد داشت.

وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه در این باره همچنین شرح داد: به رغم صدور حکم بازداشت برای کارکنان کشتی حفاری فاتح از سوی نیکوزیا، فعالیت این شناور اکتشافی بدون وقفه ادامه دارد.

موضوع اکتشاف نفت و گاز در دریای مدیترانه در سال های اخیر به یکی از چالش های مهم میان کشورهای حاشیه این دریا تبدیل شده است و هر یک از کشورها و دولت های مجاور از جمله ترکیه سعی دارند تا با طرح های اکتشافی اقدام به استخراج نفت و گاز از مخازن زیر دریا کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 145

به "خبرنگاران اتحادیه اروپا، ترکیه را تهدید به تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اتحادیه اروپا، ترکیه را تهدید به تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید