توصیه هایی به کنکوری ها در این روزهای کرونایی

به گزارش مجله بوشهری ها، خبرنگاران/کرمانشاه این روزها که کرونا همه را خانه نشین کرده و مرتب هم توصیه می شود در خانه بمانیم، فرصت خوبی برای کنکوری ها به وجود آمده تا فارغ از دغدغه های معمول، برای درس خواندن برنامه ریزی کنند.

توصیه هایی به کنکوری ها در این روزهای کرونایی

فردین منصوری رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: اوضاع و احوال کرونایی فرصت خوبی برای کنکوری ها فراهم کرده تا به دور از دغدغه های معمول و بیرون رفتن از خانه، با خیال راحت به درس خواندن بپردازند و خود را آماده کنکو کنند.

منصوری ادامه داد: در این روزهای کرونایی، کنکوری ها جز درس خواندن کار دیگری نمی توانند بکنند و همین می تواند آنها را در برنامه ریزی هایشان برای درس خواندن پیش ببرد.

وی در ادامه با توصیه کنکوری ها به گنجاندن ساعات کافی برای خواب در برنامه ریزی هایشان، گفت: توصیه می شود کنکوری ها حتما هشت ساعت در شبانه روز بخوابند و بهتر است هفت ساعت آن خواب شبانه و یک ساعت خواب روز باشد.

منصوری ادامه داد: کنکوری ها باید برای افزایش کارآیی ذهن خود به ازای هر یک ساعت و نیم مطالعه درسی بین 20 دقیقه تا نیم ساعت استراحت کنند.

وی استفاده از تلفن همراه را برای کنکوری ها مناسب ندانست و گفت: تلفن همراه باعث حواس پرتی آنان شده و استفاده از آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: کنکوری ها باید در روز بین سه تا چهار کتاب درسی مختلف را مطالعه کرده که نیمی از آن دروس عمومی و نیم دیگر دروس اختصاصی باشد.

منصوری با بیان اینکه باید 70 درصد زمان مطالعه کنکوری ها به مطالعه محتوای کتب درسی و مابقی به تست زنی اختصاص پیدا کند، گفت: حفظ این تعادل برای کارایی بیشتر ساعات مطالعه ضرورت دارد.

منصوری گفت: کنکوری ها حتما باید خود را مورد ارزشیابی قرار دهند تا کارایی مطالعه آنها بالا برود.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به توصیه های پزشکی مبنی بر اینکه اگر افراد از محیط امن خانه خارج نشوند نیازی هم به شستن مداوم دست ها ندارند، گفت: بر این اساس نیاز نیست مرتب دست های خود را بشویند و وقت خود برای درس خواندن را تلف کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 883

به "توصیه هایی به کنکوری ها در این روزهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی به کنکوری ها در این روزهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید