توافق اولیه بر همکاری مشترک سینمایی میان ایران و ایتالیا

به گزارش مجله بوشهری ها، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در دیدار با داریو فراچکینی وزیر فعالیت های فرهنگی و گردشگری ایتالیا گفت: مدیران فرهنگی دو کشور باید بکوشند سهم فرهنگ و هنر در این مناسبات مورد توجه قرار گیرد.

توافق اولیه بر همکاری مشترک سینمایی میان ایران و ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، در دیدار رئیس سازمان سینمایی با داریو فراچکینی وزیر فعالیت های فرهنگی و گردشگری ایتالیا بر ضرورت اقدامات عملی در توسعه همکاری های مشترک سینمایی دو کشور تاکید شد.

در این دیدار که علیرضا تابش و سید روح الله حسینی، ایوبی را همراهی می کردند، رئیس سازمان سینمایی ایران در این جلسه ضمن قرائت پیغام علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عزم جدی این سازمان برای برداشتن گام های عملی و اجرایی شدن توافق های دو دولت ایران و ایتالیا در زمینه سینما را خاطرنشان کرد.

در ادامه داریو فراچکینی از فعالیت های فرهنگی و گردشگری ایتالیا گفت: کمیته کاری به ریاست معاون امور سینمایی و مدیران مرتبط در وزارت فرهنگ و نماینده انجمن تهیه کنندگان و نمایندگان دیگری از بخش خصوصی جهت گفت وگو با هیأت ایرانی تشکیل شده است.

در ادامه مقرر شد نتیجه این کمیته کاری به اطلاع وزرای فرهنگ ایران و ایتالیا رسیده و قرارداد همکاری در حوزه های مورد علاقه دو کشور در امور سینمایی تسهیل گردد.

ایوبی در ادامه از سفر قریب الوقوع دکتر حسن روحانی به ایتالیا اطلاع داد و عزیمت گروه بزرگی از فعالان مالی ایتالیا به تهران را نشانه شروع دوران جدیدی در روابط دو کشور دانست.

ایوبی همچنین اضافه نمود: مدیران فرهنگی دو کشور باید بکوشند سهم فرهنگ و هنر در این مناسبات مورد توجه قرار گیرد.

وی در عین حال اظهار امیدواری کرد که همه قراردادهای مالی دارای پیوست فرهنگی و هنری باشد.

انتهای پیغام،

منبع: تسنیم
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 442

به "توافق اولیه بر همکاری مشترک سینمایی میان ایران و ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق اولیه بر همکاری مشترک سینمایی میان ایران و ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید