تمرکزگرایی در شهرداری آفت اجرای طرح های محله ای

به گزارش مجله بوشهری ها، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس کمیسیون شهرداری شورای شهر گفت: اداره کارآمد کلانشهرها با رویکرد کاملا تمرکزگرایانه که اکنون در شهرداری شاهد هستیم، امکانپذیر نیست.

تمرکزگرایی در شهرداری آفت اجرای طرح های محله ای

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای محمد سالاری گفت: به رغم رویکرد های بسیار خوبی که مدیریت شهری این دوره اجرا کرده است، اما در تجلی عینی طرح هایی که این رویکرد ها را نهادینه کرده است، دچار مشکل جدی هستیم.

وی گفت: اجرای یک طرح کوچک مقیاس در یک محله به گونه ای است که شهردار منطقه حتی اختیار امضای قرارداد و برگزاری مناقصه را نیز ندارد و باید ماه ها طول بکشد تا با ستاد و مرکز در شهرداری مکاتبه شود و این رویه هم انگیزه را از مدیران صف و بدنه شهرداری تهران گرفته است.

آقای سالاری افزود: متاسفانه فرآیند های اداری تصمیم گیری در بدنه شهرداری تهران بسیار زیاد شده است به نحوی که کوچکترین اقدامی که هم مصوب شوراست و هم در برنامه توسعه ای تهران در اولویت مدیریت شهری و شهردار تهران است ماه ها طول می کشد تا اجرا شود.

وی گفت: توجه به محلات از مهمترین طرح هایی است که هم شورای شهر و هم شهردار به آن توجه ویژه دارند و در اولویت کاری آن ها قرار گرفته شده است به گونه ای که هزار طرح محله ای کوچک مقیاس برای سال 99 مصوب شده است، اما متاسفانه در عمل شهرداران مناطق نگران هستند باتوجه به نداشتن اختیارات لازم، فرآیند برگزاری مناقصه ها و دریافت کفایت اسنادی برای قرارداد با پیمانکار مربوطه ماه ها طول بکشد، زیرا باید منتظر اقدام ستاد در شهرداری تهران باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، رئیس کمیسیون شهرداری و معماری شورای شهر افزود: از شهردار تهران تقاضا می کنیم که اگر در این مقطع این اختیارات را به بدنه شهرداری برون سپاری کند به طور قطع می توان به اندازه یک دوره مدیریت شهری در 10 ماه آینده طرح های مهم شهری را به نتیجه رساند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1211

به "تمرکزگرایی در شهرداری آفت اجرای طرح های محله ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرکزگرایی در شهرداری آفت اجرای طرح های محله ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید