تظاهرات سودانی ها در مخالفت با تداوم حکومت نظامیان

به گزارش مجله بوشهری ها، به درخواست کمیته های مقاومت سودان با هدف محکومیت حکومت نظامیان در این کشور باردیگر تظاهرات سراسری در سودان برگزار شد.

تظاهرات سودانی ها در مخالفت با تداوم حکومت نظامیان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پس از اینکه کودتای نظامی (اکتبر 2021) در سودان با مخالفت مردم این کشور روبه رو شد؛ عبدالفتاح البرهان و عبدالله حمدوک، 21 نوامبر 2021 توافق سیاسی برای بازگشت حمدوک به قدرت امضاء کردند که این توافق هم مانند کودتای نظامی در سودان با مخالفت گسترده مردم این کشور روبه رو شد.

با تداوم تظاهرات در شهر های مختلف سودان، عبدالله حمدوک، نخست وزیر این کشور به استعفاء از قدرت مجبور شد، اما مردم سودان همچنان در خیابان ها حضور دارند تا به قدرت نظامیان در کشورشان سرانجام دهند.

مردم خارطوم، مرکز سودان و دیگر شهر های این کشور عصر دوشنبه (هفتم فوریه 2022) به درخواست کمیته های مقاومت سودان با هدف رد کودتای نظامی در این کشور تظاهرات کردند.

نیرو های نظامی تحت امر عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان، برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گلوله جنگی، گاز اشک آور و بمب صوتی استفاده کردند که این اقدام نظامیان به زخمی شدن ده ها نفر منجر شد که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است.

تظاهرکنندگان سودانی در خارطوم و دیگر شهر های سودان تاکید کردند، تظاهرات تا سقوط حکومت نظامیان در این کشور ادامه خواهد داشت.

نکته مهم در تظاهرات هفتگی مردم سودان در مخالفت با حکومت نظامیان، حضور گسترده جوانان در این تظاهرات است که با ایستادگی در برابر نظامیان سودانی، بر تشکیل دولت دموکراتیک در سودان تاکید دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1941

به "تظاهرات سودانی ها در مخالفت با تداوم حکومت نظامیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات سودانی ها در مخالفت با تداوم حکومت نظامیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید