بیرانوند: امیدوارم برای جوانان الهام گر باشم، قول می دهم به جام جهانی صعود کنیم

به گزارش مجله بوشهری ها، سنگربان تیم ملی فوتبال ایران امیدوار است که در آینده بتواند موفقیت های بیشتری به دست آورد. او زندگی خود را یک الگوی برای جوانانی می دانند که می خواهند از صفر آغاز نمایند.

بیرانوند: امیدوارم برای جوانان الهام گر باشم، قول می دهم به جام جهانی صعود کنیم

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، علیرضا بیرانوند تیم ملی فوتبال ایران را در سفر به منامه همراهی کرد. این دروازه بان در گفت و گویی که با شبکه عربی الکاس قطر داشت درباره شرایط تیم ملی سخن به میان آورد.

او در ابتدای این تبادل نظر گفت: قبل از هر چیز خدمت شما و بینندگان شما سلام عرض می کنم. بله ما تازه به منامه رسیده ام و فعلا در قرنطینه هستیم قرار است که از فردا تمرینات خود را شروع کنیم.

سایت الکاس قطرگزارشی را درباره بیرانوند پخش کرد که چگونه در شرایط سخت زادگاه خود را ترک کرد و برای دستیابی به رویا های خود درفوتبال به تهران آمد.

بیرانوند درباره این سوال که آیا خود را یک الهام گر و الگو برای بچه ها ایرانی می داند، گفت: وقتی این صحنه ها را نگاه کردم بغض من را گرفت. من نمی دانم شما چگونه این ویدئو ها را به دست آوردید، اما اشک شادی در چشمان من جمع شد. قرار است که یک فیلم مستند درباره زندگی من ساخته گردد که ان شاء الله الهامی برای جوانان باشد.

مجری در ادامه از بیرانوند سوال کرد که شما وقتی به گذشته خود نگاه می کنی؛ زمانی که چوپانی می کردی و اکنون که به خود نگاه می کنی آیا به رویا های خود دست پیدا نموده ای یا همچنان رویا های داری؟

بیرانوند در پاسخ به این سوال گفت: من همیشه گفته ام و دوباره تکرار می کنم که شرایط من بسیار سخت بود. باید بگویم که رویا های من تمامی ندارد. تا آنجایی که توان داشته باشم به پیشرفت خود ادامه می دهم تا جوانان ایرانی و افرادی را که فوتبال را دوست دارند خرسند کنم.

مجری شبکه الکاس از بیرانوند درباره مهار ضربه پنالتی رونالدو سوال پرسید و او گفت: جام دنیای معتبرترین رقابت دنیای در فوتبال است. ما قبل از اینکه پای به این رقابت بگذاریم یک رکورد خاص را از خود به جای گذاشتیم که فکر کنم تو گینس هم ثبت شد و آن اینکه 12 بازی گل نخوردیم. من برای رسیدن به جام دنیای کوشش زیادی کردم. با پرسپولیس به فینال آسیا راه پیدا کردم و دو بار جزو گزینه های بهترین بازیکن آسیا بودم. می دانم که شما مسی را دوست دارید، اما رونالدو هم همطراز با مسی است. من کوشش زیادی کردم تا به تیم ملی یاری کنم. تنها چیزی که به آن فکر می کردم خرسند کردن مردم بود. من در آن لحظه توانستم مردم را خرسند کنم. 99 درصد مردم دنیا که شناختی از من نداشتند می گفتند این پنالتی گل است، اما من آن را مهار کردم. پنالتی های اخیر رونالدو را دیدم و توانستم که آن را مهارکنم.

بیرانوند درباره میزبانی قطر برای جام دنیای 2022 گفت: قبل از هر چیز به قطر تبریک می گویم که به عنوان نماینده آسیا میزبان این رقابت عظیم است. امیدوارم که اتفاقات خوبی در این رقابت رخ دهد. من در این چند سالی که در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته ام همیشه برابر تیم های قطری بازی نموده ایم. امکانات قطر بسیار خوب است و من اطمینان دارم که میزبان خوبی خواهند بود. خیال ما راحت است که قطر میزبان خوبی خواهد بود و این میزبانی برای سال ها در ذهن مردم باقی خواهد ماند.

سنگربان تیم ملی فوتبال ایران درباره شانس صعود تیمش به جام دنیای باتوجه به نتایج ضعیف در بازی های رفت گفت:بله واقعا حق با شما است. شرایط ما در جدول رده بندی خوب نیست. متاسفانه درحالیکه ما می توانستیم میزبان شویم بحرین را به عنوان میزبان انتخاب کردند. AFC میزبانی هیچ بازی را به ایران نداد. ان شاء الله به عنوان یکی از تیم های این گروه به دور بعد راه پیدا می کنیم. به مردم ایران قول می دهیم که نهایت کوشش خود را به کار گیریم. حریفان بازی های محبت آمیز خوبی داشته اند. ما هم تیم بسیار خوبی داریم. بازیکنان شایسته ای در تیم ایران حضور دارند که در لیگ های اروپایی بازی می نمایند. تیم ما آماده است و مردم هم به این تیم امیدوار هستند.

او درباره رویارویی خاص با عراق و دوست قدیمی اش بشار رسن هم گفت: بشار یکی از دوستان صمیمی من است که سه سال در پرسپولیس با او همبازی بودم. همچنانکه شما هم گفتید همیشه برابر عراق با مشکل روبرو شده ایم و کار سختی برابر این تیم خواهیم داشت. متاسفانه در بازی اخیر برابر عراق شکست خوردم. خود طبیعتا مردم عراق هم مثل مردم ایران دوست دارند که پیروز این بازی شوند. تیمی که بتواند از فرصت های خود به خوبی استفاده کند پیروز این بازی می گردد. امیدوارم که ما بتوانیم پیروز از میدان خارج شویم. به طرفداران قول می دهم که تیم ایران به جام دنیای صعود خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1624

به "بیرانوند: امیدوارم برای جوانان الهام گر باشم، قول می دهم به جام جهانی صعود کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیرانوند: امیدوارم برای جوانان الهام گر باشم، قول می دهم به جام جهانی صعود کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید