بحران در آلمان؛ خشک شدن رود راین و کورشدن جهت انتقال نفت

به گزارش مجله بوشهری ها، رودخانه راین به عنوان یکی از جهت های اصلی حمل ونقل در اروپا، به زودی به خاطر کاهش سطح آب قابل کشتیرانی نخواهد بود و عرضه زغال سنگ و محصولات نفتی در اروپا را محدود خواهد نمود.

بحران در آلمان؛ خشک شدن رود راین و کورشدن جهت انتقال نفت

به گزارش تسنیم به نقل از اویل پرایس، عرضه سوخت هایی مانند زغال سنگ و محصولات نفتی در اروپا طی روز های آینده به خاطر پایین آمدن سطح آب در رودخانه راین بیش از پیش مختل خواهد شد. این رودخانه که یکی از جهت های اصلی حمل ونقل در اروپاست، به زودی به خاطر کاهش سطح آب قابل کشتیرانی نخواهد بود.

رودخانه راین یک جهت حمل ونقل اصلی برای محصولات نفتی در اروپاست که از شمال شرق در سوئیس شروع شده و پس از گذشتن از آلمان، فرانسه و هلند به دریای شمال می ریزد. سطح آب در این رودخانه به خاطر موج گرما و خشک سالی در اروپا در تابستان جاری پایین آمده و حالا عمق آن برای گذشتن کشتی های حامل محصولات نفتی بسیار کم شده است.

کشتی ها مجبورند حجم بار خود را کم نمایند تا وزن آن ها برای عبور از این رودخانه کاهش یابد؛ به این ترتیب هزینه کشتیرانی افزایش یافته و محموله های زغال سنگ و سوخت با تاخیر دریافت می شوند.

درنتیجه فراوری برق در آلمان تحت تاثیر قرار گرفته است. سطح آب در جهت کواب در آلمان در حال حاضر به کمتر از آستانه 40سانتی متر که برای حمل ونقل مناسب است رسیده و انتظار می رود طی روز های آینده پایین تر هم بیاید. بخشی از حمل ونقل کالا ها به وسیله جهت های ریلی انجام می گردد که تامین زغال سنگ و سوخت را برای اروپا سخت نموده است.

پایین آمدن سطح آب در رودخانه راین مدت هاست عرضه زغال سنگ را تحت تاثیر قرار داده و باعث بالا رفتن شدید قیمت برق در آلمان شده است. بزرگ ترین اقتصاد اروپا مدت هاست فراوری برق از نیروگاه های زغال سنگ خود را برای صرفه جویی در مصرف گاز افزایش داده است. اما به نظر می رسد فراوری در دو نیروگاه زغال سنگ این کشور تا هفته اول سپتامبر به خاطر عرضه محدود زغال سنگ به وسیله رودخانه راین کاهش یابد.

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2068

به "بحران در آلمان؛ خشک شدن رود راین و کورشدن جهت انتقال نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران در آلمان؛ خشک شدن رود راین و کورشدن جهت انتقال نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید