اکنون زمان تهدید ایران به فشار بیشتر نیست

به گزارش مجله بوشهری ها، به گزارش خبرنگاران، میخائیل اولیانوف، سفیر روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین و بعلاوه نماینده مسکو در مذاکرات با ایران در وین در مصاحبه با فارن پالیسی معین بعضی ضرب العجل ها را رد کرد و در این ارتباط گفت: احساس فوریت در مذاکرات کمی اغراق آمیز است. بله، فوری است، اما بیایید محتاط باشیم، نه ضرب الاجل های مصنوعی معین کنیم.

اکنون زمان تهدید ایران به فشار بیشتر نیست

اولیانوف در این مصاحبه بعلاوه گفت: صادقانه بگویم، من در این مرحله نسبتاً خوشبین هستم. من هیچ علت عینی برای شک و تردید نمی بیینم.

نماینده روسیه اضافه کرد: من نمی توانم تضمین کنم که توافق حاصل می گردد، اما معتقدم که شانس بسیار بسیار زیاد است زیرا پیش احتیاج اصلی موفقیت در حال حاضر وجود دارد. همه کشورها، همه شرکت نمایندگان، از جمله ایران و ایالات متحده، در پی بازگرداندن توافق هسته ای هستند.

اولیانوف گفت: چین و روسیه ایران را متقاعد کردند که از بعضی مواضع حداکثری خود، از جمله اصرار این کشور بر اینکه مذاکرات فقط بر تحریم ها متمرکز باشد، نه موضوع هسته ای، عقب نشینی کند. وی در انتها گفت: ایرانی ها موافقت کردند که مذاکرات را بر اساس پیش نویسی که در بهار گذشته به وسیله دولت قبلی ایران تنظیم شده بود، شروع نمایند.

این دیپلمات ارشد روسی در وین در ادامه بعلاوه اضافه کرد: اکنون زمان تهدید ایران به فشار بیشتر نیست. حتی اگر آنها اندازه قابل توجهی مواد هسته ای فراوری نمایند، پس چه می گردد. بدون کلاهک قابل استفاده نیست و ایرانی ها کلاهک ندارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1919

به "اکنون زمان تهدید ایران به فشار بیشتر نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکنون زمان تهدید ایران به فشار بیشتر نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید