انتقاد رئیس جمهور ترکیه از قطعنامه کنگره درباره ارامنه، ترامپ: طرفدار اردوغان هستم

به گزارش مجله بوشهری ها، رئیس جمهور ترکیه در ملاقات با رئیس جمهور آمریکا از قطعنامه مجلس نمایندگان درباره ارامنه انتقاد کرد.

انتقاد رئیس جمهور ترکیه از قطعنامه کنگره درباره ارامنه، ترامپ: طرفدار اردوغان هستم

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، شامگاه چهارشنبه بیان کرد که مذاکراتی صریح و مثمر ثمر با همتای ترکیه ای خود رجب طیب اردوغان انجام داد.

ترامپ بعد از گفت وگوهای دوجانبه با اردوغان، طی کنفرانسی مطبوعاتی بیان کرد که توافق آتش بس در شمال سوریه میان ترکیه و شبه نظامیان کُرد تا حدود زیادی پابرجاست. وی اوضاع را پیچیده توصیف کرد؛ زیرا طرفین از صدا سال پیش در این منطقه در حال نبردند.

ترامپ اضافه کرد: من بزرگ ترین طرفدار رئیس جمهور(اردوغان) هستم.

از سوی دیگر، رئیس جمهوری آمریکا ابراز عقیده کرد که می توان برای حل اختلافاتی، که ناشی از اقدام ترکیه به خرید سامانه پدافند موشکی اس 400 روسیه است، راهکاری یافت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری، که از او پرسید که چگونه می توان بین اقدام ترکیه به خرید سامانه موشکی روسیه و تمایل ترک ها به عضویت مجدد در برنامه ساخت و فراوری جنگنده های اف- 35 آمریکا راهکار پیدا کرد، گفت: معتقدم ما به یک راهکار خواهیم رسید.

بعضی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا، که به دعوت ترامپ در ملاقات او با رئیس جمهوری ترکیه حضور داشتند، تأکید نموده اند که نگرانی بزرگ شان سامانه اس- 400 و حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه برای نبرد علیه کُردهای همپیمان واشنگتن است.

از سوی دیگر، رئیس جمهوری ترکیه روز گذشته بیان کرد که قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا درباره ارامنه بر روابط میان ترکیه و ایالات متحده سایه افکنده است.

اردوغان، در حالی که کنار همتای آمریکایی اش، دونالد ترامپ ایستاده بود، طرفداران تروریسم را به کوشش برای آسیب رساندن به روابط میان همپیمانان در ناتو به وسیله ارائه اطلاعات نادرست، متهم کرد.

رئیس جمهوری ترکیه در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: من به آقای رئیس جمهور (ترامپ) گفتم که تصمیمات اتخاد شده توسط مجلس نمایندگان در تاریخ 29 اکتبر، به این هدف خدمت نموده، به مردم ما توهین نموده است و همچنین بر روابط مان سایه افکنده است.

مجلس نمایندگان آمریکا در 29 اکتبر گذشته با اکثریت آراء، به قطعنامه ای غیرالزام آور رای داد و در آن، قتل عام ارامنه در بیش از یک قرن پیش را نسل کشی خوانده است. ترکیه استفاده از اصطلاح نسل کشی در این مورد را رد می نماید.

اردوغان اضافه کرد: آنچه برای ارامنه حدود 104 سال پیش در شرایط جنگی رخ داد باید توسط مورخان مورد بحث قرار بگیرد نه از سوی سیاسیون. ترکیه نیز آماده است آرشیو خود را در این زمینه باز کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 467

به "انتقاد رئیس جمهور ترکیه از قطعنامه کنگره درباره ارامنه، ترامپ: طرفدار اردوغان هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد رئیس جمهور ترکیه از قطعنامه کنگره درباره ارامنه، ترامپ: طرفدار اردوغان هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید