تور ارمنستان: امیرعبداللهیان در ملاقات وزیرخارجه ارمنستان: ایران مخالف هرگونه تغییرات ژئوپلتیکی است

به گزارش مجله بوشهری ها، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه ملاقاتهای خود با وزرای امور خارجه شرکت کننده در پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ با آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان ملاقات کرد و در مورد توسعه و توسعه روابط دوجانبه و بعضی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی گفتگو و گفتگو کرد.

تور ارمنستان: امیرعبداللهیان در ملاقات وزیرخارجه ارمنستان: ایران مخالف هرگونه تغییرات ژئوپلتیکی است

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، امیرعبداللهیان در این ملاقات روابط دوجانبه بین تهران و ایروان را بسیار در حال توسعه توصیف کرد و اضافه نمود: باز شدن راستا ترانزیتی در کمترین زمان حاکی از کوشش دو کشور برای حفظ روابط پایدار همسایگی است.

وزیر امور خارجه کشورمان برگزاری نشست مدیران کل سیاسی وزارت خانه های امور خارجه دو کشور را برای آنالیز ابعاد مختلف روابط و به منظور تنطیم سند همکاری دوجانبه و ضروری دانست.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از این ملاقات حفظ ثبات و امنیت در منطقه قفقاز را اولویت های قطعی جمهوری اسلامی ایران دانست و بر مخالفت تهران با هر گونه تغییر ژئوپلتیک در منطقه تاکید نمود.

آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان نیز در این ملاقات ضمن تشکر از یاری های ایران به حفظ صلح و ثبات منطقه، گزارشی از ِآخرین شرایط تحولات در قفقاز ارائه کرد.

وزیر امور خارجه ارمنستان ضمن دعوت مجدد از امیرعبداللهیان برای سفر به ایروان تاکید نمود: ایروان خواهان پیگیری جدی پروژه های مشترک تعریف شده فی مابین دو کشور و بعلاوه آماده ارسال هیات های مالی، تجاری و فنی به ایران در این راستا است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1963

به "تور ارمنستان: امیرعبداللهیان در ملاقات وزیرخارجه ارمنستان: ایران مخالف هرگونه تغییرات ژئوپلتیکی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: امیرعبداللهیان در ملاقات وزیرخارجه ارمنستان: ایران مخالف هرگونه تغییرات ژئوپلتیکی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید