الهلال دنبال مهاجم پورتو است اما تیم های ایرانی همین بازیکن ها را حفظ کنند، هنر کرده اند

به گزارش مجله بوشهری ها، تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال با بیان اینکه خط دفاع این تیم مشکل دارد، معتقد است با وضعیتی که در مرحله گروهی دیده شد، تیم های ایرانی می توانند یکبار دیگر فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شوند.

الهلال دنبال مهاجم پورتو است اما تیم های ایرانی همین بازیکن ها را حفظ کنند، هنر کرده اند

صادق ورمزیار در گفت وگو با پانا، در خصوص عملکرد استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا گفت: ابتدا به همه هواداران استقلال و دوستداران این تیم تبریک می گویم. عملکرد استقلال به نظرم خوب بود. خیلی خوب شروع کردند اما در ادامه تغییرات در ترکیب باعث شد تا هارمونی و هماهنگی تیمی به هم بریزد و در تیم نوسان ایجاد شود. بازی با الاهلی عربستان شروع طوفانی خوبی برای آبی ها بود و باعث شد تا در ادامه تیم با روحیه مضاعف کار را دنبال کند. 3 امتیاز خیلی خوب و شیرین باعث شد تا از لحاظ روحی روانی و انگیزشی بازیکنان هم شارژ شوند. همیشه در تورنمنت ها شروع کار بسیار اهمیت دارد و این شروع خوب باعث شد تا تیم به خودباوری برسد.

وی ادامه داد: درست است بازی با الاهلی پایاپای بود و حریف هم موقعیت هایی داشت، اما درخشش فوق العاده قایدی باعث شد تا فاصله گل ها بیشتر شود و تیر خلاص به تیم حریف زده شد. این پیروزی باعث شد تا با شرایط مطلوب تر مقابل الشرطه قرار بگیریم. اخراج بازیکن حریف هم خدا را شکر به موقع بود و استقلال توانست از این رجحان عددی استفاده کند. همیشه تیم های عراقی مقابل تیم های ایرانی فیزیکی و با قدرت ظاهر می شوند. فوتبالشان شبیه به فوتبال ما است. 6 امتیاز از 2 بازی کار را راحت کرد و باعث شد تا صدرنشین شویم. این اتفاق قبل از بازی با الدحیل واقعاً عالی بود و کسی فکرش را نمی کرد.

پیشکسوت استقلال شرح داد: مقابل الدحیل شاید مقداری غرور بازیکنان ما و در کنار آن بی تجربگی کادر فنی باعث شد تیم هجومی وارد زمین شود. همین امر باعث شد در خط دفاعی اشتباهاتی مرتکب شویم و تیم حریف از آن اشتباهات به خوبی استفاده کرد و تنبیه شدیم. اگر در این بازی تیم کمی دفاعی تر و منطقی تر بازی می کرد و حتی برای یک امتیاز به زمین می رفت، لازم نبود کار صعود به روز آخر کشیده شود. در بازی برگشت اما این نقص برطرف شد و توانستیم خیلی منطقی تر و با برنامه تر بازی کنیم و یک امتیاز بگیریم. خدا را شکر که در گروه مرگ استقلال توانست با صدرنشینی کارش را به انتها برساند.

صادق ورمزیار گفت: شاید کادر فنی جاهایی می توانست با کمترین تغییرات تیمش را راهی زمین کند تا این قدر ناهماهنگی ایجاد نشود. با این حال تفکرات کادر فنی بود و جواب هم داد. اما قبول کنیم شرایط خط دفاعی استقلال واقعا خوب نیست و در دفاع تیمی هم خوب نیستیم. در بازی مقابل الشرطه تا حدودی نقیصه خط دفاعی با بازی کردن همزمان مهدی پور و ریگی پوشیده شد. وقتی استقلال با 2 هافبک دفاعی بازی می کند، فشار کمتری به خط دفاعی وارد می شود. بازی با این شرایط خیلی می تواند مؤثرتر از تک هافبک باشد. این یک نقطه ضعف بزرگ است. این دفاع هم در بازی مستقیم حریف و هم جناحین مشکل دارد و بازی با 2 هافبک دفاعی کمی این ضعف ها را می پوشاند.

وی در خصوص شاخص ترین بازیکن استقلال در مرحله گروهی گفت: همه بازیکنان زحمت کشیدند. از خط دروازه تا خط حمله همه یک تیم واحد بودند. سیوهای مظاهری نجات بخش بود و در خیلی از دقایق باعث شد تا تیم شرایط خوبش را حفظ کند. سیاوش یزدانی تا حدودی خوب عمل کرد و شرایط بهتری نسبت به قبل داشت. محمد نادری در 3 بازی نخست که هنوز مصدوم نشده بود، واقعاً عالی کار کرد و خیره کننده بود. ارسلان مطهری مثل همیشه دونده و در خدمت تیم بود. مهدی قایدی که استثنایی بود و مثل همیشه به کمک تیم آمد. مهدی مهدی پور شرایط خوبی در هافبک میانی پیدا کرده و به تیم ریتم می دهد. مسعود ریگی هم با اینکه یکی دو اشتباه داشت اما مؤثر بازی کرد. فرشید اسماعیلی این قدر خوب بود که فکر می کنم بهترین بازی های چند سال اخیرش را شاهد بودیم. نزدیک 70 درصد تیم خیلی خوب بودند و نمره قبولی گرفتند.

صادق ورمزیار در انتها گفت: به نظرم گروه استقلال سخت تر از گروه فولاد بود. اما فوتبال غیرقابل پیش بینی است و با کوچک ترین اشتباه غافلگیر می شوید. با همه این اوصاف فکر می کنم بازی های سخت گذشته است و مرحله حذفی تیم هایی که هستند، راحت تر شده و تیم های ایرانی این قدرت را دارند که از این فرصت استفاده کنند و به فینال برسند. البته تا چندم ماه دیگر معین نیست چه بلایی سر تیم ها می آید. از اینجا به بعد نقش مدیریت خیلی مهم است که بتواند بازیکنان فعلی را حفظ و تیم را تقویت کند. قطعاً تیم هایی که به مرحله حذفی رسیدند، دنبال تقویت تیم های خود هستند. الهلالی ها دنبال مهاجم پورتو هستند تا همبازی طارمی را بیاورد. تیم های ما همین بازیکنان را حفظ کنند هم هنر کرده اند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1594

به "الهلال دنبال مهاجم پورتو است اما تیم های ایرانی همین بازیکن ها را حفظ کنند، هنر کرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الهلال دنبال مهاجم پورتو است اما تیم های ایرانی همین بازیکن ها را حفظ کنند، هنر کرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید