افشاگری کرملین درباره اخراج داعشی های بازداشتی از سوریه

به گزارش مجله بوشهری ها، کرملین فاش کرد، روسیه و ترکیه درباره مساله خروج داعشی های بازداشت شده در سوریه با یکدیگر رایزنی کردند.

افشاگری کرملین درباره اخراج داعشی های بازداشتی از سوریه

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، کرملین با انتشار بیانیه ای از فعالیت کانال های ارتباطی میان روسیه و ترکیه برای آنالیز مساله بازگرداندن داعشی های بازداشت شده در سوریه به کشورهایشان به وسیله مسؤولان مختلف، ارتش، اطلاعات و دستگاه های امنیتی دو کشور اطلاع داد.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه پیشتر گفته بود، آلمان و هلند قصد خود برای تحویل دریافت شهفرایندان داعشی خود همراه با خانواده هایشان را اعلام کردند.

مسؤولان آنکارا روز دوشنبه فرایند اخراج داعشی های بازداشت شده در زندان های ترکیه به کشورهایشان را شروع کردند.

ترکیه سه تکفیری آمریکایی، آلمانی و دانمارکی را به کشورشان بازگردانده و میخواهد هفت تکفیری آلمانی دیگر را از 14 ماه جاری میلادی به آلمان بازگرداند.

وزارت کشور ترکیه پیشتر اعلام نموده بود، بیش از 2000 داعشی در زندان های این کشور به سر می برند و آنکارا برای بازگرداندن آنها به کشورهای اصلی شان حال تابعیت آنها لغو شده باشد یا نه، کوشش خواهد نمود.

ترکیه پیشتر از کوتاهی کشورهای اروپایی در مساله تکفیری های خارجی انتقاد و اعلام نموده بود، ترکیه هتل داعشی های بازداشت شده، نیست.

این کشور به تازگی داعشی های خارجی که ماه گذشته طی عملیات خود علیه نمودها در شمال شرق سوریه در شهرهای راس العین و تل ابیض بازداشت نموده بود را به زندان های مستحکمی در منطقه عملیات سپر فرات منتقل نموده است.

کشوهای اروپایی نسبت به پیامدهای حمله ترکیه برای عملیات مبارزه با داعش و نیز سرنوشت هزاران تکفیری خارجی ابراز نگرانی نموده و با بازگشت داعشی ها، همسران و بیوه های آنها که در اسارت نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) هستند، مخالفت کردند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 475

به "افشاگری کرملین درباره اخراج داعشی های بازداشتی از سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری کرملین درباره اخراج داعشی های بازداشتی از سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید