افت 791 واحدی شاخص بورس

به گزارش مجله بوشهری ها، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سرانجام معاملات امروز 791 واحد کاهش یافت.

افت 791 واحدی شاخص بورس

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، بورس اوراق بهادار تهران گرچه در دو روز گذشته معاملاتی یعنی شنبه و چهارشنبه هفته قبل فرایند رو به رشد داشت، اما امروز هم در شروع معاملات مقداری رشد کرد، اما در خاتمه معاملات شاخص کل با عقب نشینی 791 واحد به رقم یک میلیون 188 هزار و 804 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن 4 هزار و 204 واحد کاهش یافته و به رقم 410 هزار و 703 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 4 میلیون و 749 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در بورس بیش از 5.2 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 425 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 490 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از 1310 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، معامله گرا امروز در دو بازار بیش از 4 هزار و 801 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص های بورس قرمز بودند بگونه ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.7 درصد کاهش یافتند.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن یک درصد کاهش یافتند، شاخص آزاد شناور 0.24 درصد کاهش یافت.

شاخص بازار اول بورس 0.2 درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 0.12 درصد کاهش یافت.

امروز نماد های پتروشیمی خلیج فارس، چادرملو، ایران خودرو، سایپا و اوپال کانی پارس به ترتیب بیشتری اثر مثبت در شاخص بورس را داشتند و نماد های فولاد مبارکه و ملی مس بیشترین اثر کاهش در شاخص بورس را داشته اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با رشد 11 واحد به رقم 17 هزار و 667 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 193 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در فرابورس بیش از 853 میلیون ورق بهادار در قالب 133 هزار نوبت معامله و به ارزش 1309 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد های هلدینگ معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس، آریا ساسول، فولاد هرمزگان، فولاد ارفع و بیمه پاسارگاد بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد ذوب آهن بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

نماد های پرتراکنش در فرابورس شامل ذغال سنگ طبس، گسترش صنایع روی ایرانیان، پلیمر آریاساسول، توسعه و عمران استان کرمان، ذوب روی اصفهان، سرمایه گذاری اقتصادی سپهر صادرات و ذوب آهن اصفهان بوده اند.

گر چه عرضه اولیه هفته گذشته در فرابورس ایران انجام شد، اما به نظر می رسد هنوز زمان عرضه اولیه در بورس فرا نرسیده و بازار هنوز نتوانسته خود را بازیابی کند.

از طرفی دولت قول داده بود زیان خریداران پالایشی را جبران کند که این قول هم به واقعیت نرسیده است. همچنین دولت قول داده بود هر چه سریع تر نصف دوم سود سهام عدالت را واریز کند که به دلیل اینکه هنوز سود 20 درصد از شرکت های سرمایه پذیر واصل نشده است نصف دوم سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز نشده است.

کارشناسان می گویند، سرمایه گذاری در بورس از محل پس انداز و در یک چشم انداز حداقل صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1581

به "افت 791 واحدی شاخص بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت 791 واحدی شاخص بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید