اشتغال بدون برنامه زنان ضربه به نظام تربیتی است، دورکاری زنان در انگلیس

به گزارش مجله بوشهری ها، خبرنگاران: یک اقتصاددان با تاکید بر ضرورت تهیه یک برنامه جامع برای اشتغال زنان گفت: برای حضور زنان در فعالیتهای مالی احتیاج به فرهنگ سازی است و برای آن باید برنامه داشت، در غیر این صورت نظام تربیتی ضربه می خورد.

اشتغال بدون برنامه زنان ضربه به نظام تربیتی است، دورکاری زنان در انگلیس

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

ابوالقاسم حکیمی پور در گفت و گو با خبرنگار مالی خبرنگاران، گفت: در حوزه اشتغال زنان در حوزه های مختلف مالی احتیاجمند برنامه جامعی هستیم که در عین ایجاد فرصتهای برابر برای اشتغال و کارآفرینی زنان، از صدمه به نظام تربیتی جامعه جلوگیری گردد.

وی اضافه نمود: در بسته سیاستی دولت برای خروج از رکود بحث حمایت بانکها از شرکت های متوسط و کوچک مطرح شده که در قالب این طرح می توان از اشتغال به ویژه در ارتباط با خود اشتغالی زنان به خصوص در حوزه صنایع دستی حمایت کرد. ایران در این حوزه دارای پتانسیهای بالایی است.

دعوت انگلیس از زنان به دورکاری و کار در خانه

وی با بیان اینکه در شرایط رکود به جای تأکید بر جنسیت باید بر شایسته سالاری تأکید کرد گفت: باید در شرایط فعلی کار را به دست شایسته ترین افراد سپرد، عاری از اینکه این افراد زن یا مرد هستند.

وی اضافه نمود: برای حضور بیشتر زنان در فعالیتهای مالی احتیاج به فرهنگ سازی است و برای آن باید برنامه داشت، آنهم در شرایطی که بر تعداد زنان تحصیل نموده اضافه می گردد و خواهان مشارکت بیشتر در فعالیتهای مالی و اجتماعی هستند.

این اقتصاددان به تجربه بعضی کشورها همچون انگلستان اشاره نمود و گفت: در دوره مارگارت تاچر به دلیل بالا رفتن معضلات اجتماعی به این نتیجه رسیدند که مشارکت بیش از حد زنان در اقتصاد و اشتغال آنها در بیرون از خانه، به نظام تربیتی خانواده و جامعه ضربه می زند بنابراین با نوعی دورکاری و پرداخت حقوق به آنها، زنان به حضور بیشتر در خانه ها دعوت شدند.

حضور زنان در اقتصاد نباید به نظام تربیتی صدمه بزند

این اقتصاددان گفت: در بحث اشتغال زنان، در عین اینکه باید زمینه حضور زنان را فراهم کرد، نباید از آسیبهای احتمالی وارده بر نظام تربیتی غافل ماند. برنامه ریزی در این خصوص نیز یک ضرورت است.

وی اضافه نمود: کوتاهی در توجه هدفمند به اشتغال زنان و عدم بستر سازی لازم در این خصوص، بعضا برای بعضی کشورها خطراتی را به دنبال داشته که یکی از نمونه های آن یاری به اقتصاد فحشا است.

حکیمی پور گفت: فضای بی اعتمادی به زنان باید تغییر کند و زنان شایسته فرصت بیشتری برای مشارکت در جامعه و اقتصاد داشته باشند. باید بتوان از زنان کارآفرین نیز به اندازه مردان شایسته و کارآفرین حمایت کرد.

وی با نگاهی تاریخی به اشتغال زنان در ایران گفت: تاریخ ایران مملو از اسنادی است که در آن زنان در مسندهای مختلفی به ایفای نقش پرداخته اند شاید به همین دلیل است که زنان ایران، از هر جهت از موقعیت بالاتری نسبت به زنان منطقه برخوردارند و در خارج از ایران نیز در هر سازمان و نهادی که وارد شده اند، در پستهای مختلف خوش درخشیده اند.

این اقتصاددان گفت: در حال حاضر نحوه برخورد با زنان و اشتغال آنها در استانهای مختلف متفاوت است در استانهایی مانند یزد، مازندران و گیلان زنان از نقش بالاتری در حوزه های مختلف مالی برخوردارند و در بعضی استانها از جمله کلانشهرها ، این نقش کمتر جدی است.

وی با بیان اینکه بعضی اقدامات همچون شایسته سالاری، بهره گیری بیشتر از زنان در مسندهای مدیریتی برای خروج از نگاه یک بعدی و دست یابی به برآیند دیدگاه در امور مختلف و...، می تواند برای بهبود وضعیت مالی موثر باشد گفت: خروج از رکود با عزم ملی و با بهره گیری موثر از توان افراد حاصل می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 455

به "اشتغال بدون برنامه زنان ضربه به نظام تربیتی است، دورکاری زنان در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال بدون برنامه زنان ضربه به نظام تربیتی است، دورکاری زنان در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید