استاندار: نهضت سرمایه گذاری گردشگری در قزوین راه اندازی گردد

به گزارش مجله بوشهری ها، راهنمایی الله جمالی پور استاندار قزوین پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399 در جلسه کارگروه مالی، اشتغال و سرمایه گذاری استان تاکید نمود: طرح های سرمایه گذاری مورد احتیاج استان مانند احداث هتل و مراکز اقامتی باید با ایجاد مشوق ها و تسهیلگری سریع تر راه اندازی و اجرا شوند.

استاندار: نهضت سرمایه گذاری گردشگری در قزوین راه اندازی گردد

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی قزوین راهنمایی الله جمالی پور در این جلسه که با موضوع آنالیز آخرین شرایط ساخت هتل در استان، تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، هدف گذاری ایجاد اشتغال در سال 99 و آنالیز سرمایه گذاری طرح آب رسانی از سد طالقان برگزار گردید، اظهارکرد: باید کمیته ای برای راهنمایی و راهبری سرمایه گذاری استان قزوین با حضور شهردار و اعضای شورای شهر تشکیل و ساز و کار مناسبی برای ساخت هتل ها اتخاذ گردد.

او اضافه کرد: پیش بینی شده که درآمد کشور تا سال 2035 باید به وسیله توریستی تامین گردد و برای تحقق این برنامه تاکید شده تا مشوق های ویژه ای به سرمایه گذاران حوزه اقامتگاهی و هتل تعلق گیرد.

مقام ارشد اجرایی استان قزوین با بیان اینکه می توان از ظرفیت بناهای تاریخی برای احداث هتل استفاده کرد، گفت: یکی از راه های جذب توریست تبدیل ساختمان های قدیمی و بناهای تاریخی به مراکز اقامتگاهی و هتل است که باید با کارشناسی مورد آنالیز قرار گیرد.

استاندار قزوین در مورد ضرورت اجرایی شدن مصوبات این جلسه ابراز کرد: افزایش مصوبات دستگاه ها تا زمانی که به مرحله اجرا نرسد فایده ای برای مردم ندارد و ضروری است کمیته های کارشناسی با حضور زبده ترین نیروهای اداری تشکیل شوند تا بر نحوه اجرای مصوبات نظارت داشته باشند.

او اعلام کرد: مدیران استان قزوین باید از نه گفتن در اجرای طرح ها و توسعه به سمت اجرایی شدن کارها پیش بفرایند و مدیری که از همان ابتدا با انکار جلو می آید، صلاحیت مدیریت و برنامه ریزی ندارد.

جمالی پور اظهار داشت: نهضت سرمایه گذاری باید در استان قزوین راه بیافتد و ضروری است با تعامل بخش خصوصی در حوزه شهری و برون شهری اتفاقات خوبی رقم زده گردد.

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان قزوین نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فرایند احداث هتل در استان گفت: عملیات ساخت هتل در پنج سال اخیر به اندازه 30 سال گذشته به ظرفیت اقامتی اضافه نموده است. سه واحد مسکونی به هتل آپارتمان تبدیل شدند که این امر با توجه به استقبال فراوان مردم در حال گسترش است.

خزائلی اظهار کرد: هتل بغدادی تاکستان با 87درصد پیشرفت فیزیکی، هتل دو ستاره بهرامی نیا و هتل 3ستاره سبز با 30 درصد پیشرفت فیزیکی و هتل 4ستاره الماس غرب آوج با 21درصد پیشرفت فیزیکی از هتل های در حال تکمیل برای امسال هستند.

او اضافه کرد: متاسفانه سه هتل پنج ستاره از ده سال پیش تا به امروز در استان قزوین کلنگ زنی شده و هنوز با کمتر از 10درصد پیشرفت فیزیکی هیچ اقدام قابل توجهی در آن ها صورت نگرفته که با پیگیری های صورت گرفته در حال لغو بعضی مجوزها یا شروع عملیات اجرایی پروژه ها هستیم.

خزائلی شروع عملیات اجرایی ساخت هتل های 5ستاره در استان را از مهم ترین اولویت های سرمایه گذاری دانست که با همکاری دفتر جذب سرمایه گذاری و برطرف مشکل سرمایه گذاران در حال پیگیری است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 943

به "استاندار: نهضت سرمایه گذاری گردشگری در قزوین راه اندازی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار: نهضت سرمایه گذاری گردشگری در قزوین راه اندازی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید