احداث 273 مگاوات نیروگاه کوچک مقیاس با مشارکت بخش خصوصی

به گزارش مجله بوشهری ها، مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان از مشارکت بخش خصوصی نسبت به ایجاد 273 مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک در این دو استان اطلاع داد.

احداث 273 مگاوات نیروگاه کوچک مقیاس با مشارکت بخش خصوصی

به گزارش خبرنگاران مازندران حسین افضلی با بیان اینکه صنعت برق بسیار هزینه بر است و برای فراوری یک مگاوات برق احتیاج به 15 میلیارد تومان سرمایه گذاری وجود دارد، گفت: از این رو بسیاری از کشورها به سمت مدیریت مصرف برق می فرایند.

وی با اظهار اینکه بسیاری از کشورها به سمت مدیریت هوشمند و مصرف برق پیش رفته اند، گفت: این درحالی است که سرانه مصرف برق نسبت به کشورهای اروپایی بسیار بالا است و این نشان می دهد که باید در حوزه فرهنگ مصرف برنامه ریزی گردد.

افضلی با بیان اینکه در گلستان و مازندران 273 مگاوات نیروگاه پراکنده و مقیاس کوچک به فراوری برق می پردازند، اضافه نمود: میزان فراوری برق این بخش 242 مگاوات است.

وی یادآور شد: بخش خصوصی برای فراوری برق خوب وارد میدان شده و سرمایه گذاری های خوبی انجام داده و نیروگاه های مقیاس کوچک را ساخته است.

مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان یادآور شد: برای مدیریت مصرف، سهمیه خاموشی اعمال می گردد و مناطقی که گرم تر باشند، سهمیه بیشتری برای سقف پیک اعمال می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1605

به "احداث 273 مگاوات نیروگاه کوچک مقیاس با مشارکت بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث 273 مگاوات نیروگاه کوچک مقیاس با مشارکت بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید