اتوبوس های برقی برای استفاده در حوادث بحرانی آزمایش می شوند

به گزارش مجله بوشهری ها، دو شرکت عظیم خودروسازی ژاپنی برای توسعه اتوبوس های الکتریکی و ایستگاه های شارژ قابل استفاده در شرایط بحرانی با هم همکاری می نمایند.

اتوبوس های برقی برای استفاده در حوادث بحرانی آزمایش می شوند

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه فناوری خبرگزاری خبرنگاران، فجایع طبیعی و ایجاد شرایط بحرانی در هر جامعه ای می تواند مسائل زیادی را ایجاد کند. قطعی آب، برق و شبکه های ارتباطی تعدادی از مسائل ناشی از شرایط بحرانی است. از همین رو شرکت های تویوتا و هوندا قصد دارند با همکاری یکدیگر اتوبوس هایی مجهز به سلول های سوختی را طراحی و فراوری نمایند.

اتوبوس های دارای سلول سوختی انرژیِ مورد احتیاج خود را به طور کامل از نیروی الکتریکی فراوریشده در باتری های مخصوص تأمین می نمایند. سلول های سوختی علاوه بر تأمین انرژی اتوبوس قادر به انتقال برق به دستگاه های الکتریکی هستند. یعنی می توان از این باتری ها به عنوان منبع ذخیره سازی و فراوری انرژی الکتریکی استفاده کرد.

با توجه به اینکه در کشور ژاپن زلزله های متعددی رخ می دهد و مردم همیشه در خطر وقوع شرایط غیرطبیعی قرار دارند مهندسان هوندا و تویوتا ضمن طراحی و توسعه اتوبوس های الکتریکی و ایستگاه های شارژ این وسایل نقلیه می خواهند نقش مؤثری در کاهش ابعاد حوادث غیرمترقبه را ایفا نمایند.

اتوبوس مشترک تویوتا و هوندا پس از هر بار شارژ می تواند مسافتی به اندازه 100 کیلومتر را طی کند و در صورت لزوم به دستگاه های دیگر نیز نیروی الکتریکی انتقال دهد. این اتوبوس قادر است نیرویی الکتریکی برابر با قدرت 454 کیووات ساعت فراوری کند.

ایستگاه های شارژ سلول های سوختی به غیر از محلی برای بازیابی انرژی الکتریکی دارای امکانات رفاهی لازم برای اقامت کوتاه مدت افراد سرگردان پس از بلایای طبیعی است. توسعه چنین امکاناتی در ژاپن می تواند نگرانی مردم از بابت حمل ونقل و محل اقامت پس از وقوع سیل و زلزله را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. اکنون این اتوبوس ها در ژاپن هنوز در مرحله آزمایش قرار دارند.

4144/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1151

به "اتوبوس های برقی برای استفاده در حوادث بحرانی آزمایش می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتوبوس های برقی برای استفاده در حوادث بحرانی آزمایش می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید