آمریکا به دنبال تحریم شرکت های دفاعی ترکیه دخیل در پروژه اف-35 است

به گزارش مجله بوشهری ها، واشنگتن به دنبال تحریم مالی شرکت های ترکیه ای است که در روند فراوری جنگنده اف -35 شرکت تسلیحاتی لاکهید مکارتین مشارکت داشته اند.

آمریکا به دنبال تحریم شرکت های دفاعی ترکیه دخیل در پروژه اف-35 است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، الن لرد، معاون وزیر دفاع آمریکا اعلام نمود: مقامات آمریکا، ترکیه را به عنوان یک متحد مهم ناتو می بینند و از این کشور می خواهند که برنامه اش برای خرید سامانه اس- 400 روسیه را کنار بگذارد. در چنین حالتی ترکیه می تواند به پروژه جنگنده های اف 35 ادامه دهد.

این مقام آمریکایی اعلام نمود: در حال حاضر یک گروه داخل دولت آمریکا به دنبال اعمال تحریم هایی علیه بعضی از شرکت های ترکیه ای دخیل در روند فراوری اف-35 است.

وی ادامه داد: ما در حال آنالیز این مسئله هستیم. ممکن است تحریم های کاستا (CAASTA) اعمال گردد اما هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است ولی اگر این تصمیم اتخاذ گردد، تحریم ها ضربه سنگینی به صنعت دفاعی ترکیه وارد می نماید.

او اضافه نمود: ما خواستار یافتن راهی برای ادامه کار با ترکیه هستیم.

شرکت های ترکیه 937 قسمت از جنگنده رادارگریز اف 35 را ساخته اند و آنکارا در نظر دارد 100 جنگنده اف 35 را دریافت کند اما پنتاگون می خواهد به همکاری ترکیه در این پروژه خاتمه بخشد.

در مقابل مقامات ترکیه بر این باورند که آنکارا تمام مسئولیت خود را در پروژه اف 35 انجام داده و انتظار دارد این پروژه ادامه یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 143

به "آمریکا به دنبال تحریم شرکت های دفاعی ترکیه دخیل در پروژه اف-35 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به دنبال تحریم شرکت های دفاعی ترکیه دخیل در پروژه اف-35 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید