آخرین آمار بازرسی اصناف در ایام نوروز در اصفهان

به گزارش مجله بوشهری ها، خبرنگاران/اصفهان مدیر نظارت و بازرسی اصناف استان اصفهان با اشاره به پلمب 811 واحد صنفی غیرضرور در استان، گفت: متاسفانه به دلیل بعضی تصمیمات، امروز کسبه و اصناف بلاتکلیف هستند، در این شرایط اقدام به بازگشایی واحد صنفی خود می نمایند.

آخرین آمار بازرسی اصناف در ایام نوروز در اصفهان

جواد محمدی فشارکی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره آخرین آمار مربوط به بازرسی اصناف در ایام نوروز، به خصوص زمان شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: بحث طرح نوروزی بازرسی اصناف اصفهان از 25 بهمن و زمانی که هنوز موضوع تعطیلی واحدهای صنفی به دلیل شیوع کرونا مطرح نبود، شروع شد و زمانی که واحدهای صنفی غیرضرور تعطیل شدند، بازرسی ها از صنوف ضروری انجام شد.

وی با بیان اینکه مدل بازرسی اصناف طی نوروز سال جاری متفاوت از گذشته بود، گفت: از تاریخ 25 اسفند 1398 تا 15 فروردین سال جاری، 23 هزار و 418 بازرسی از واحدهای صنفی که تعطیل نبودند، انجام شد که از این تعداد 831 فقره پرونده برای تعزیزات حکومتی تشکیل شد.

وی با اشاره به فعالیت 87 بازرس در استان اصفهان، اضافه نمود: ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده 13 میلیارد و 682 میلیون و 907 هزار و 94 ریال است که عمده ترین تخلفات آنها به ترتیب اهمیت گران فروشی، عدم درج قیمت و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی بود.

وی با بیان اینکه بعد از تصمیم دولت مبنی بر تعطیلی تمام واحدهای صنفی غیرضرور از 4 تا 15 فروردین ماه، بازرسی اصناف به صورت ویژه ای انجام شد، اظهار کرد: تا تاریخ 16 فروررین ماه بازرسان اصناف در صورت باز بودن واحدهای غیرضرور، بعد از چند بار تذکر، با همکاری اداره اماکن اقدام به پلمب 811 واحد صنفی در استان اصفهان نموده اند.

وی در مورد اینکه بازگشایی زودهنگام بعضی اصناف با وجودی که طرح تعطیلی واحدهای صنفی غیرضرور تا 22 فروردین ادامه دارد، گفت: متاسفانه به دلیل بعضی تصمیمات، امروز کسبه و اصناف بلاتکلیف هستند، در این شرایط اقدام به بازگشایی واحد صنفی خود می نمایند.

وی شرح داد: طرح تعطیلی واحدهای صنفی غیرضرور ابتدا تا 15 فروردین ماه اطلاع رسانی شد، اما تمدید این طرح تا 20 فروردین به خوبی اطلاع رسانی نشد، از سوی دیگر باید مسائل کسبه را در نظر گرفت و دولت نیز باید تدبیری برای این قشر اتخاذ می کرد، در حالیکه امروز اصناف با چک های برگشتی، پرداخت اجاره بها و ... روبرو هستند.

وی تاکید نمود: متاسفانه بعضی مشاغل اگر یک روز کار نکند هیچ گونه درآمد و پس اندازی نخواهد داشت، بنابراین در این شرایط قادر نیستند که برای مدت طولانی و بدون هیچ پشتوانه تعطیل و در قرنطینه بماند.

وی با ریشه یابی اینکه تمکین نکردن واحدهای صنفی به دستوراتی همچون تعطیل کردن را ناشی از بی اعتمادی و مهمتر از آن مسائل مالی دانست و توضیح داد: از سوی دیگر بازرسی اصناف به دلیل کمبود نیرو قادر نیست به صورت همزمان تمام مناطق اصفهان را پوشش دهد، بنابراین بعضی واحدهای صنفی در این شرایط اقدام به تخلف می نمایند.

وی در مورد تکلیف واحدهای غیرضرور که در این مدت پلمب شده اند، -بعد از تاریخ 22 فروردین ماه با توجه به ابلاغیه جدید رئیس جمهور-، گفت: تا به امروز هیچ یک از واحدهایی که پلمب شده اند، فَک پلمب نشده اند و طبق قانون باید یک ماه پلمب بمانند.

در پی اعلام آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، اتاق اصناف ایران اظهار داشت که هیچ کدام از اصناف تا 23 فروردین اجازه بازگشایی واحد صنفی خود را ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 850

به "آخرین آمار بازرسی اصناف در ایام نوروز در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار بازرسی اصناف در ایام نوروز در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید